Monday, June 2, 2014

10 РАБОТИ КОИ СЕКОЈ УЧЕНИК СО АУТИЗАМ САКА ДА ГИ ЗНАЕТЕ



1. Однесувањето е комуникација.
Секое однесување се случува со причина. Тоа ви кажува, дури и кога моите зборовите не можат, како гледам на  она што се случува околу мене. Негативното однесување се меша со моите процеси  на учење.   Прекинувањето на овие однесувања не е доволно; Научи ме како да ги заменам овие однесувања со соодветни алтернативи, така што вистинското учење може да биде побрзо. Започнете со ова верување: Јас навистина сакам да научам да комуницирам соодветно. Ниедно дете не сака негативни повратни информации кое ги добива од "лошото" однесување. Негативното однесување обично значи дека сум совладан од растроените сензорни системи, не можат да комуницираат моите желби или потреби или не го разбирам она што се очекува од мене. Погледнете подалеку од однесувањето за  да го најдете изворот на мојот отпор. Водете забелешки за тоа што се случило непосредно пред однесувањето: вклучени луѓе, време од денот, активности, поставувања. Со текот на времето, некој модел може да се појави.


2. Никогаш не претпоставувајте ништо.
Без фактички резерви, претпоставката е само претпоставка. Јас може да не ги знам или разбирам правилата. Јас може да сум ги слушнал инструкциите, но не сум ги разбрал. Можеби  јас ги знаев вчера, но не може да ги постигнам денес. Запрашајте се:

 Дали сте сигурни дека јас навистина знам како да го направам она што се бара од мене? Ако јас одеднаш треба да истрчам до тоалетот секој пат кога од мене се барало да решавам наставен лист по математика, можеби и јас не знам како или се плашам дека мојот труд нема да биде доволно добар. Бидете постојано со мене преку доволно повторувања на задачата до местото каде што се чувствувам способен. Можно е да имам потреба од повеќе пракса за да ги совладам задачите за разлика  од другите деца.

Дали сте сигурни дека ги знам правилата? Дали ја разбирам причината за правилото (безбедност, економија, здравје)? Дали го прекршувам правилото бидејќи имам некоја основна причина? Можеби ја извадив ужинката порано од мојот ранец, бидејќи бев загрижен околу завршувањето на домашната задача, не успеав да појадувам, па сега сум прегладнет. 



3. Гледајте  за сетилни прашања во прв план. 
Многу од моите отпори на  однесување доаѓаат од сензорната непријатност. Еден пример е флуоресцентното осветлување, кое одново и одново се покажа голем проблем за деца како мене. Шумот кој го  произведува е многу вознемирувачки за мојот хиперсензитивен слух, и пулсирачката природа на светлината може да ја нарушат мојата визуелна перцепција, правејќи предметите во собата да бидат во постојано движење. Блескава светилка на мојата маса ќе го намали треперењето, или една нова сосема обична сијалица. Или можеби јас треба да седам поблиску до вас; Јас не го разбирам она што ми го кажуваш бидејќи има премногу звуци "помеѓу" - косилката надвор од прозорецот, Јасмина и  шепоти на Тања, шкрипењето на столчињата, звукот на острилката за моливи.

 Прашајте го  училишниот професионален терапевт за сетилно-пријателски идеи за во училницата. Тоа е всушност добро за сите деца, не само за мене.




4. Обезбедете ми пауза за да ми се овозможи саморегулација пред да ми биде потребно.
Тивок агол од училницата со некои перници, книги и слушалки ми овозможуваат да се ре-групирам кога ќе надвладеат премногу чувства, но не толку физички оддалечен,  бидејќи нема да бидам во можност непречено лесно да се приклучам  на активноста во училницата.



5. Кажете ми што сакате да направам во позитивна форма  наместо во императив. 
"Ти остави хаос од страна на мијалникот!" е само изјава на фактот за мене. Јас не сум во состојба да заклучам дека она што навистина значи е "Те молам исплакни ја твојата чаша за боја и фрли ја хартијата во  корпата за отпадоци."

Не ме терајте сам да погодувам или да се обидувам  да дознаам што да правам.




6. Задржете ги вашите очекувања разумни.
Кога стотици деца се насобрани околу еден човек кој дели флаери за некој настан е непријатно и бесмислено за мене. Можеби би било подобро јас да му  помогнам на училишниот секретар во составување на училишниот билтен.


7. Помогнете ми во  транзиција помеѓу активностите.
Мене ми треба малку повеќе време да се  движам од една активност на следна. Дајте ми пет минути предупредување и двеминутно предупредување пред промената на  активноста - и обезбедете неколку екстра минути на вашиот крај за да се компензира. Едноставен часовник или тајмер на мојата маса ми дава визуелен знак за времето на следната транзиција и ми помага да се справам повеќе самостојно.



8. Не правете ја лошата ситуација уште полоша. 
Знам дека иако сте зрели и возрасни, можете понекогаш да направете лоши одлуки во топлината на моментот. Јас навистина не мислам да се топам надолу, да покажувам лутина  или на друг начин да го нарушувам редот во вашата училница. Може да ми помогнете да преболам побрзо со тоа што нема да  реагирам со воспалително однесување на вашето. 

Пазете се од овие одговори кои ја продолжуваат наместо да ја решаваат кризата:

  • Подигање на јачината на вашиот глас. Слушам врескање и крици, но не и зборови. 
  • Подигрувајќи  или имитирајќи ме . Сарказам, навреди или викање по име  нема да ме посрамоти надвор од моето однесување. 
  • Искажување на неосновани обвинувања !
  • Повикувајќи се на двоен стандард !
  • Споредувајќи ме брат/сестра или други ученици!
  • Повикувајќи се на претходни или неповрзани настани !
  • Ставајќи ме  во општа категорија ("деца како тебе сите ​​се исти")!




9. Критикувајте нежно. 
Бидете искрени - колку сте добри на прифаќање на " конструктивна" критика? Зрелоста и самодоверба за да може да го направите тоа може да биде светлосни години подалеку од моите способности, нели! 
  • Ве молам! Никогаш ама баш никогаш да се обидувате да наметнете дисциплина или корекција  кога сум лут, вознемирен,претерано стимулиран , затворен , или на друг начин емотивно не би можел да комуницирам  со вас.
  • Повторно , запаметете дека јас повеќе или помалку ќе реагирам на квалитетот на вашиот глас отколку на вистинските зборови. Јас ќе го слушнам викањето, но јас нема да ги разберам зборовите и затоа нема да бидам во можност да дознаам што направив погрешно.Зборувајте  со тивок глас и наведнете го  вашето тело ,  така што ќе комуницирате на мое ниво, наместо над мене.
  • Помогнете ми да го  разберам несоодветното однесување со поддршка , решавање на проблемите со вистински начин наместо казнувајќи ме. Помогнете ми да ги утврдам чувствата кои предизвикале такво однесување. Јас можам да кажам дека сум бил лут,но можеби сум бил исплашен, фрустриран, тажен  или љубоморен. 
  • Практикувајте  или играјте улоги - покажи ми - е подобар начин да се справи со ситуацијата следниот пат. Сценарио , фото есеј или социјална приказна помага. Очекувајте повеќе да играте улоги со текот на времето .
  • Нема еднократни поправки. И кога ќе направам како што треба " следниот пат", кажете ми веднаш.
  • Ми помага ако моделирате соодветно однесување за одговор на критика.



10. Нудете вистински избори - и единствено вистински избори. 
Не нудете ми  избор или прашање "Дали сакаш ...?", освен ако не сте подготвени да прифатите не за одговор. "Не" може да биде мојот искрен одговор на "Дали сакате да се чита гласно сега?" или "Дали сакате да ги споделите боите со Вилијам?" Тешко е за мене да ти верувам кога изборите воопшто не се избори.
Вие земате здраво за готово неверојатен број на избори кои ги имате на дневна основа. Постојано избирате една опција над другите знаејќи дека и двете имаат избор и можноста да направите избор  ви дава контрола над вашиот живот и иднина. За мене, изборите се многу поограничени, затоа е потешко да се чуствувам сигурен во себе. Обезбедувајќи ме со чести избори ми помагате да бидам повеќе активно вклучен во  секојдневниот живот.
Секогаш кога е можно, нудете избор во рамките на "може-да“. Наместо велејќи: "Напиши го твоето име и датумот на врвот на страницата," кажете: "Дали сакаш да ги напишеш твоето име прво, или би сакал да се напише датумот прво?" Или "Што би сакал да се напише прво, букви или броеви ? "Следете покажувајќи ме: " Гледате како Џејсон го пишува своето име во неговата тетратка?“

Давајќи ми избори ми помагате да го научам соодветното однесување, но јас, исто така, треба да разберам дека ќе има моменти кога нема да  можете. Кога ова се случува, јас нема да бидам  фрустриран ако  разбирам зошто:
  • „Не можам да ти дадам избор во оваа ситуација, бидејќи тоа е опасно. Може да се повредиш!“
  • "Не можам да ти го дадам тој избор, бидејќи тоа би било лошо за Марко" (има негативен ефект врз уште едно дете).“
  • "Јас ти дадов многу избори, но овој пат тоа треба да биде избор на возрасен."


Последен збор: верувајте. Хенри Форд рекол: "Дали мислиш дека можеш или дека не можеш, ти си вообичаено во право." Верувајте дека вие можете да направете разлика за мене. Се бара сместување и адаптација, но аутизмот е отворена попреченост. Нема својствени горни граници на достигнување. Јас можам да  насетам многу повеќе отколку што можам да комуницирам, а прво нешто што  можам да насетам е дали мислите дека "може да го направи тоа." Очекувајте повеќе и ќе добиете многу повеќе. Поттикнувајте ме да бидам се што можам јас да бидам, така што ќе останам на правецот (патот)  подолго откако ќе ја напуштам вашата  училница.




Овој материјал е превод од англиски од книгата „Ten Things
Your Student with Autism Wishes You Knew“ by Ellen Notbohm , а фотографиите се превземени од интернет.

1 comment:

  1. КОЖНА ЧЫТАЙЦЕ ГЭТАЯ ПРАВІЛЬНАСЦЬ НА ЯК Я Атрымаў маю пазыку ад легіту і даверанае Крэдытнае прадпрыемства Мяне клічуць Керсцін Ліс, я шукаў крэдыт, каб урэгуляваць свае даўгі, усе, каго я сустрэў, ашукалі і забралі свае грошы, пакуль я, нарэшце, не сустрэў містэра Бенджаміна Брэйл Лі. Ён мог мне даць крэдыт у памеры 450 000,00 рубляў. Ён таксама дапамог іншым маім калегам. Я размаўляю як самы шчаслівы чалавек ва ўсім свеце сёння, і я сказаў сабе, што любы крэдытор, які выратавае маю сям'ю ад нашага дрэннага становішча, я скажу імя на ўвесь шырокі свет, і я так рады сказаць, што мая сям'я вярнулася назаўжды, таму што мне патрэбна была пазыка, каб пачаць усё жыццё, бо я адзіная мама з трыма дзецьмі і ўвесь свет, здавалася, вісіць на мяне, пакуль я не меў на ўвазе, што Бог адправіў крэдытора, які змяніў маё жыццё і што ў маёй сям'і, БОГ баіцца крэдытора, г-н, Веніямін, ён быў Збаўцам, які Бог паслаў выратаваць маю сям'ю, і спачатку я думаў, што гэта не стане магчыма, пакуль я не атрымаю крэдыт, і я запрасіў яго да маёй сям'і. -Усе ўдзельнік, які ён не адмовіўся, і я параю любому, хто мае сапраўдную патрэбу ў пазыцы, звязацца са спадаром Бенджамінам Брэйлам Лі па электроннай пошце па адрасе: (Lfdsloans@outlook.com), таму што ён найбольш разуменны і добры сэрдэнцкі крэдытор I калі-небудзь сустракаўся з клапатлівым сэрцам. Ён не ведае, што я раблю гэта, распаўсюджваючы сваю добразычлівасць да мяне, але я адчуваю, што павінен падзяліцца гэтым з усімі вамі, каб вызваліць сябе ад ашуканцаў, калі ласка, будзьце асцярожныя і можна звязацца з кампаніяй, якая займаецца крэдытам, напішыце нам па электроннай пошце: Lfdsloans@outlook. com ці whatsapp + 1-989-394-3740. .

    ReplyDelete